Thursday, January 12, 2012

Kitap: Sürtüşmeler - Phillippe Dijan


Phillippe Dijan- Sürtüşmeler
Phillippe Dijan isimli Fransız yazarı Betty Blue ve Eşiktekiler kitaplarıyla tanımıştım. Betty Blue alışılmışın dışında bir aşk hikayesiydi. Depresif denilemezdi ama okuyanı neşelendirdiği de söylenemezdi. Eşiktekiler için "Betty Blue'nun devamı niteliğinde okunmalı" denildiğinden okuma gereği duymuştum. Bu iki kitap Ayrıntı Yayınları- Yeraltı Edebiyatı serisinden. Ve gerçekten " yer altı edebiyatına yakışır" kitaplar.

Sürtüşmeler ise Can Yayınları'ndan çıkmış. Bu kitabı bir hediye olarak almıştım ancak hediyeyi bir türlü veremeyince ben de açıp okumaya karar verdim.


Yazar hakkında bilgi ve Mıknatıslı kitap ayracım :-) 


Kitap, sorunlu anne babasının etkisinde kalan bir çocukla başlıyor. Çocuk büyüdükçe, anlatıcı da değişik bir bakış açısına sahip oluyor. Hikaye ilerledikçe çocuğun yaşamının nasıl değiştiğini, annesiyle ve diğer insanlarla olan ilişkilerinin nasıl şekillendiğini görüyoruz.

Pek tabii "toplum normlarına uymayan" ve "tuhaf" ilişkiler bunlar...

Klasik ve romantik hikayeleri sevenleri zorlayabilecek ve hatta mutsuz edecek bir kitap.

Chuck Palahniuk kitapları kadar sert değil, bu nedenle yeraltı edebiyatına biraz sempatiniz varsa, sizden olmayanı merak ediyorsanız, ilgiyle okuyabilirsiniz. Böylece sorunlu başlayan yaşamını yaş aldıkça değiştiren bir adamı gözlemlemiş olursunuz.

No comments:

Post a Comment