Tuesday, January 10, 2012

Film: Beginners





Sevimli Poster
Beginners uzun zamandır izleme listemdeydi. Bunun bir nedeni sevimli posteriydi. Posterde bir Fransız etkisi mevcut. Ayrıca herkes kahkaha atıyor. Bu da bizi filmin bir komedi olduğu yönünde aldatıyor!!!
Yok öyle bir şey! Aslında filmde aşağıdaki gibi surat ifadeleri de mevcut!

Üzgün Surat Melanie Laurent
Filmde komedi unsurları da var tabii, ancak çoğunlukla hüzünlü olduğunu söyleyebilirim. En hoşlanmadığım şey neredeyse filmin sonunu bile söyleyen film konu özetleri! Bu nedenle ben de aynısını yapmak istemiyorum ve konuyla ilgili bir şey söylemiyorum. 

Yönetmen Mike Mills, daha önce Thumbsucker isimli filmi çekmişti. Bu filmden aklımda pek bir şey kalmadığını itiraf etmeliyim. Yine "ergen sıkıntısı, tuhaf aile yaşamı" temalı bir filmdi diye hatırlıyorum. Ancak yönetmen daha önce bol bol klip ve reklam çektiğinden, görsel olarak bizi ekrana bağlı tutmayı başarıyor. 

Bana ilginç gelen bir diğer ayrıntı da Mike Mills'in Miranda July ile evli olması. Miranda July gerçekten akıl sağlığından şüphe ettiğimiz başka bir dünyada yaşadığına inandığımız bir ablamız. Bu evlilikten bizlere anlaşılması zor sanatsal filmler çıkar diye bekliyorum.

Ewan McGregor ve Chistopher Plummer için artık anlatıma gerek yok, Melanie Laurent'i nereden hatırladığınızı düşünüyorsanız ise size Inglourious Basterds derim... Ayrıca kendisi film yönetmiş ve de albüm yapmış. Bu hatunları görünce insan kendini çok başarısız hissediyor. Hem güzelsin hem 10 parmağında 10 marifet :-(

Sonuçta film "izlenmesi gereken" bir film değil. Ancak iyi bir alternatif. Eşcinsellik'e dokunan nadir ilginç filmlerden.

No comments:

Post a Comment