Sunday, December 11, 2011

Yeni Yıl Kararları


Yeni yıla yaklaşırken, çoğu kişi gibi ben de çeşitli kararlar almaya başladım. Aslında bu tip kararlar aynı diyetler gibi oluyor, "pazartesi başlayan salı diyetin bitmesi" gibi, 1 Ocak'ta alınan kararlardan 15 Ocakta vazgeçiliyor. Bunların başında da "Bir daha hiçbir yeni yıl partisinde bu kadar içmeyeceğim" ve "Bir daha yeni yıla evden dışarda girmeyeceğim" ilk iki sırada...


Benim kararlarım biraz daha elle tutabilir olacak.

Son halini almadı ancak şimdilik aşağıdaki gibi:

-Ayda 500 TL’den yılda 6.000 TL biriktirmek. (Annem ayda 1.000 TL'den yılda 12.000 TL biriktirmemi istiyor ancak onun hesabıyla benimki kesinlikle tutmuyor. Bu nedenle umudum 8.000 TL; ancak asıl hedefim 6.000 TL)

-52 hafta için; yıl sonuna kadar 52 kitap okumuş olmak. (Dünya istatistiklerini veya optimum süreyi bilmiyorum. Bazen haftada birkaç kitap okurken, aylarca elim kitaplara gitmeyebiliyor. Bu nedenle 52 uygun bir sayı gibi)

-52 hafta için; yıl sonuna kadar 52 film izlemiş olmak. (Bunun sayısını nasıl tutacağım gerçekten bilmiyorum. Sanırım bunlar için bir excel yapmam gerekecek)

-Yarım dizilerin bitmesi (bitmeden yenilere başlamak yok! Çok şeyi yarım bırakıyorum!)

Bitecek dizilerin listesi ise: Stargate SG1, The L Word, Angel, Avatar-The Last Airbender. Bunların yanısıra devam etmekte olan Bing Bang Theory, How I Met Your Mother, Gossip Girl, House MD, The Office, True Blood, Game of Thrones dizilerine de başlamış bulundum... Bunların da güncel bölümlerine kadar gelmeliyim.

-Yeni bilgisayarın taksitleri bitene kadar yeni teknolojik alet almak yok. (Yani Hazirana kadar yeni bir şey almamalıyım)

-Dolaptaki kozmetik ürünlerin ve eşyaların envanteri çıkarılacak, köşede kalanlar bitirilecek. Bitmeden yeni almak yok.

-İhtiyaç listesi belirlenecek, bunların dışındakileri almak yok. (Gerçek bir tüketiciyim galiba, en azından teşhis var ama tedavi nerede?)

-Yüksek lisans projesi yazılıp bitirilip teslim edilecek. (Bundan pek umudum yok ne yazık ki ancak elimden geleni yapmak zorundayım)

-En azından başlangıç seviyesinde yoga öğrenilecek. Belki reiki, poizitf düşünce, NLP gibi şeylerle de ilgilenebilir.

-Elimdeki kitaplar bitmeden yeni kitap taksidine girmek yok. (Çok istiyorsam bir adet nakit alabilirim. Ancak toplu alım ve taksit yasak)

-Son olarak... Ne yazık ki halen SMMM Staj Başlatma Sınavıyla ilgili karar verebilmiş değilim. Sonuçlar pazartesi (Yarın) açıklanacak. Kalırsam ona tekrar hazırlanmalı mıyım? Yoksa şimdilik erteleyecek miyim? Bilemiyorum.

Not:Yeni bilgisayarımla Sims oynayacağım için yukarıda Sims-yeni yıl resmi paylaştım :-)


No comments:

Post a Comment