Wednesday, December 21, 2011

Film: Dedemin İnsanları ve Çağan Irmak

Çağan Irmak konusunda arada kalmış durumdayım. İlk olarak Mustafa Hakkında Her Şey filmini izlemiştim. Tabii Mor ve Ötesi'nin harika müziğinin de etkisiyle, filmi baya beğenmiştim. Arkasından Babam ve Oğlum geldi, herkesi ağlattı bu film malum... Kollarımı açaydım da gitme diyeydim repliği hafızalara kazındı, halen esprileri yapılıyor... Issız Adam biraz abartılıydı, Karanlıktakiler ve Kabuslar Evi ise "izlenebilir ama mükemmel değil" kategorisindeydiler bana göre. Yine de diğer filmlerini izleme fırsatım olmasını isterim ki fikirlerimi tekrar gözden geçirebileyim. (Meraktan "Bana Old & Wise'ı Çal" isimli kısa filmini de izledim)

Bu geçen yıllarda Çağan Irmak hakkında "gay olduğu" söylentileri alıp başını gitti. Çoğu kişi başarılı olduğunu düşünüyor, çok fazla eleştiri yok. Adam zaten ortada yok, ne röportaj ne bir şey... TV'de de görünmüyor (En azından benim gördüğüm... Çok da TV izlemiyorum) Bu konuda bloglardan aldığımız haberleri geçelim, Oray Eğin eşcinsellikle ilgili bir yazı da yazmıştı. Açıkçası Çağan Irmak'ın filmlerinde beni rahatsız eden ama adını koyamadığım bir şey vardı. Bu yazıdan sonra bunu samimiyetsizlik olarak adlandırmaya karar verdim. 

Son film Dedemin İnsanları'nda adı konulmayan ama "bizim hoşgörülü toplumumuzun şirin mozayiği" şeklinde gösterilen bir gay çift var. Normalde bu adı konulmamışlığı filmin geçtiği dönemin şartlarına göre değerlendirip, beğenmem gerekirken, söz konusu Çağan Irmak olunca konu biraz havada kaldı. "Acaba artık açıkça bir şeyleri görebilecek miyiz?" şeklinde bir merak uyandı bende, çık dolaptan diye bağırasım geldi kendisine hatta gidip gay bloggerlarla bir olacağım yakında!!! Dürüstlük önemli benim için...

Bence Çağan Irmak kendi hayat hikayesinden yola çıkarak yazdığı hikayelerde, diğerlerinden daha başarılı. Bu nedenle Dedemin İnsanları filmini diğerlerinden daha çok beğendim. Çetin Tekindor için bir şey diyemiyorum, herkes hayran tamam ama bu teatral oyunculuk sinemada bazen rahatsız edici oluyor.  Gökçe Bahadır'ı beğendim, onun sadece TV'de ağlayan kız olduğunu sanıyordum, anlaşılan doğru role koyduklarında gayet iyi olabiliyor. Genel olarak Babam ve Oğlum'dan daha başarılı olduğunu düşünüyorum, zaten geçen zaman içerisinde kendisini geliştirmiş olmasını beklerdik değil mi? 

Dedemin İnsanları'nda birçok ayrıntı var. Bunlar biraz boğucu olmuş, tıkıştırılmış gibi, bazı ayrıntıları farketmek güzel olsa da... Ayrıca film çok uzun. Bunlar da eksi yanlar...

No comments:

Post a Comment