Sunday, December 04, 2011

Immortals


Immortals isimli film birkaç haftadır vizyonda. Reklamı çok yapıldı. Adrenalin yüklü diyemem ama testosteron yüklü olduğu kesin. 300 filmini anımsatıyor. Her zamanki gibi güzel kız ve yakışıklı erkeği başrole koymuşlar, "iyi oyuncu" olarak tanınan birkaç isim de diğer rollerde.

Zaman geçirmek için fena bir film değil, görsel olarak da doyurucu. 3-D olmasının pek avantajını göremedim ancak ilk kez gözlükten dolayı başım ağrımadığı için salondan mutlu ayrıldım.

Film mitolojik karakterlerle ilgili. Ben de mitolojiden çok hoşlanırım. (Müze ve klasik heykel sevgimden belli olacağı üzere)

Filmdeki bazı kişileri ve olayları hatırlar gibi oldum ancak tam da emin olamadım. Bu nedenle Google'a danıştım. :-)

Filmle gerçek(!) arasındaki farklar:
Filmde... Theseus, babası belirsiz, köylü bir kardeşimiz. Annesine yürekten bağlı. Annesi tecavüze uğradığı için tüm köy onlara sırt çevirmiş. Arkasından Hyperion isimli cani kral Epirus Yayı'nı aramak üzere çeşitli katliamlara girişiyor. Bu arada Theseus'un da köyünü basıp annesini öldürüyor. Theseus macerasının hemen başında güzel bakire kahin Phaedra ile tanışıyor ve aksiyon devam ediyor.

Gerçekte... Theseus'un annesi köylü değil, kral kızı. Theseus'un babası bazı kaynaklara göre Poseidon, (Denizlerin Tanrısı) anne yüzerken hamile kalmış (Evet bence de biraz komik) Bazı kaynaklara göre de bir kral. Neyse bu kral baba, kılıcını gömüyor bir taşın altına gidiyor. Theseus da büyüyünce taşı kaldırıp kılıcı alıyor, elinde kılıç maceralara koşuyor. Babası bir yanlış anlaşılma sonucu kendini denize atıp ölüyor. Babasının adı Aegeus olduğundan Ege denizi ismini buradan alıyor.

Filmde Theseus, kral Hyperion'a karşı savaşıyor ancak gerçek mitolojide böyle bir şey yok; farklı savaşlarda yer almış. Zaten mitolojide Hyperion pek mühim bir şahsiyet sayılmaz. Titanlardan biri işte :P Filmde Minotaur diye bir Boğa başlıklı savaşçı var... Mitolojide bu arkadaş cidden boğa... Her iki versiyonda da Theseus arkadaşımınız kendisini biçiyor. Filmde Theseus çok çok güçlü ama yine de bir insanevladı, bu nedenle bazen Tanrılar ona yardım ediyor. Mitolojide ise zaten Poseidon'un oğlu olduğundan, Tanrı yardımı falan almıyor...

Filmin sonunu sanki devamını da "Theseus'un Oğlu'nun Maceraları" şeklinde getirirler gibi bir hava var. Oğlu mitolojide Troya Savaşı'nda savaşmış.

Theseus'u oynayan Henry Cavill'i Tudors'dan biliyoruz, yakışıklı ama biraz sıradan gibi, aşağıdaki resimde sinirli halini görebiliyoruz :)))


Bu tarz filmler beni eğlendiriyor. Holivud'un vakit geçirmelik filmlerinden biri daha.
Bu arada başroldeki ablamız Freida Pinto çok güzel olduğu için kıskanıp fotoğrafını koymuyorum. İstiyorsanız filmi izleyin zaten poposunu falan da görebilirsiniz böylece.

No comments:

Post a Comment