Saturday, December 31, 2011

Kitap: Hunger Games (Açlık Oyunları)




Açlık Oyunları serisi distopik olması nedeniyle ilgimi çekmişti. Bir dönem "tüm distopyaları okumalıyım" şeklinde bir hedefim vardı. Bazılarına "umutsuzluk verici" görünse de, ben distopyaların içinde kaybolmayı çok seviyorum. (Bu kitap "gençlik" kitabı olsa da, oldukça doyurucu bir distopya)

Seri kitaplara başlarken en büyük kaygım, bir sonraki devam kitabının çıkış tarihi ile benim okuma hızımın örtüşmemesidir. Bu nedenle D&R'a uğradığım bir gün üç kitabı birden aldım. Okumaya başladığımda da, sosyal medyadaki tüm eleştirilere kulaklarımı tıkadım.

Başlangıçta basit bir ilkgençlik romanı olarak gördüğüm ve her zamanki macera romanlarının ayak izlerini takip edeceğini düşündüğüm kitap, sonlara doğru heyecan içinde bıraktı. Zaman zaman gözlerim doldu, zaman zaman heyecanla "Acaba ne olacak?" dedim.
Şaşırtıcı manevralarla gözümün önünde çok çok sevdiğim bir hikaye şekillendi. Sonrasında eleştirileri okuduğumda, bazı noktalara hak verdim. Ancak bende genel olarak bıraktığı izlenim çok hoş olduğundan, olumsuz cümleleri düşünmeden sildim kafamdan.

Bu kitabın filmlerinin de çekildiğini duyunca, film oburu yönüm de devreye girdi. Fragmanı beklemeye başladım, kafamda olası oyuncu listeleri oluşturdum.

Oscar'daki haliyle Jennifer
Başroldeki kız Jennifer Lawrence, Winter's Bone ile dikkat çekmişti, sonrasında da Oscar'da giydiği seksi kırmızı elbise ile sürekli fotoğrafı paylaşılan birisi haline gelmişti. X-Men First Class'ta da izlediğimde gördüm ki, Hunger Games serisinde hiç sırıtmayacak, hatta belki de çok başarılı olacak. 

Kitap uyarlamalarının filmleri her zaman parlak olmuyor malum, ancak ümidim güzel bir uyarlama olması yönünde. Filmi (filmleri) sabırsızlıkla bekliyorum. Kitapları da tavsiye ediyorum. Filmin fragmanı linkte gizli...
Kitapta adı geçen "Alaycı Kuş"... Yukarıdakine benziyor mu?

2 comments:

  1. Seri güzeldi ama keşke "evli, mutlu, çocuklu" şeklinde bitirmeselerdi..
    Çok eğreti bir final oldu :)

    ReplyDelete
  2. Bence bir gençlik romanına göre yeterince acıklı. Daha ne olsun... Gençler üzülmesin yeter :((

    ReplyDelete