Wednesday, March 14, 2012

31. İstanbul Film Festivali - İKSV: Biletler ve Filmler

Biletix - Film Festivali

Film Festivali için bilet satışları bu hafta başladı, ama nasıl?
Öncelikli olanlar tabii Lale Kart Sahipleri...
Bu sabah saat 10'dan itibaren Beyaz, Kırmızı ve Sarı Lale Kart sahipleri biletlerini alabiliyor. Genel satış ise 17 Mart'dan itibaren. Normalde Axess karta %20 indirim var fakat Lale Kart indirimi varsa bu indirim geçerli değil. Ayrıca zaten 5 TL olan haftaiçi gösterimlerinde de bu indirim yok. Tam bilet 15 TL olarak festival sitesinde yazmasına rağmen, Biletix'ten aldığınızda buna bir de işlem ücreti eklendiği için 16,5 oluyor. İşlem ücreti ödememek için gişelerden yani Atlas, Beyoğlu, Kadıköy Rexx ve Nişantaşı Citylife Citys sinemalarından almanız lazım... Akşam 19:00'dan sonraki seanslarda da indirim yok.

Keşke bu iş böyle matematik problemi olmasaydı da kolayca anlayabilseydim. Seçtiğim filmler için kaç para ödeyeceğimi bilseydim daha mutlu olurdum ancak Biletix.com'da "Tamamdır, kabul" derken bilebiliyoruz. Kafam karıştı resmen. Neyse sonuçta Worldcard'ım olmadığı için Biletix bana 8 TL vade farkı ödetti. Ayrıca gişeden alacağım için 5 TL daha... Lale Kart sayesinde aldığım %20'lik indirim olmasa bir de film başına 1,5 TL işlem ücreti vardı. (Hala var ama indirim olunca onu anlayamadım, yılların muhasebe finans uzmanı olarak şu an halim içler acısı) 

Kısacası... Bir kez daha Biletix'den nefret ettim! Üstelik sabah yine sistemleri çökmüştü. Parayı verip kaliteyi alamıyoruz.

Gideceğim filmler aşağıdaki gibi, belki fikir verir, Türkçe isme basınca IKSV'ye, Yabancı isme basınca IMDB'ye gidiliyor.


1- Aşkın Karanlık Yüzü- The Deep Blue Sea(İKSV'nin sitesi programı görme açısından çok güzel ama filmin orijinal ismi yazmıyor? )

Gitmek istediğim halde programım uymadığı için bilet alamadıklarımı daha sonra yazmayı düşünüyorum.

No comments:

Post a Comment