Sunday, February 05, 2012

Tiyatro: Don Juan'ın Gecesi



Tiyatrodan pek anlamıyorum, tiyatroyu pek sevmiyorum. Ayrıca yeri gelmişken Kevin Spacey'nin oynadığı 3. Richard'ın bir kısmında uyukladığımı da itiraf edebilirim. (3 saat Şekspir ama benimki de can) Fakat... Sanat yapıtları ilgimi çeker ve gerçekten "iyi" olan "güzel" olan bir şeyi takdir edebildiğimi düşünürüm. Örneğin tiyatro ve sinema olmasaydı dizilerin ne kadar berbat olduklarını farkedemezdik değil mi? O "istediğinde harika oyunculuk sergileyen " sanatçıların sadece ekrana yaşlı gözlerle bakıp donuk aşık rolü yapabildiklerini sanırdık (!)

Don Juan'ın Gecesi, Haluk Bilginer'in Oyun Atölyesi oyunlarından biri. Oyunun yazarı Evlilikte Ufak Tefek Cinayetler'in de yazarı olan  Éric-Emmanuel Schmitt. Açıkçası Evlilikte Ufak Tefek Cinayetler'i daha çok beğendiğimi hatırlıyorum, daha fazla ilgiyle takip etmiştim. 

Don Juan'ın Gecesi'nde bizi şaşırtmayan bir Haluk Bilginer var. Diğer oyuncular da iyi, bir sıkıntı yok... Fakat insanı hayran eden bir durum da yok. Şaşırtıcı ve yenilikçi akımları özlüyorum böyle oyunları izleyince. (Hani sahnede küfreden punk müzik çalan falan...) 

Tiyatronun - en azından bu tarz tiyatronun- böyle bir "seçkin eğlencesi" olmasına, dost ortamında "ahaha ben o oyunu gördüm şekerim ama Haluk Bilginer şu şu oyunda daha iyiydi" diyebilmek için 40 TL bilet parası verip o çok sıcak küçük salonda oturduğuma inanamıyorum bazen. Tabii her gittiğin oyun her izlediğin film ve her dinlediğin müzik şaheser olmak zorunda değil ve ancak böyle gelişirsin ama eğer biraz daha yaşlı olsaydım kaybettiğim zamana yanardım. Üstelik Devlet Tiyatroları ve Şehir Tiyatroları inanılmaz ucuza birçok güzel oyun sahneliyorlar yani seçkinlik yaratacak bir durum da yok, sürüm var? (Bilet alamıyoruz hemen tükeniyor o ayrı bir durum)


Nette "Don Juan" aratınca Johnny Depp çıkıyor hahaha

İşin kötüsü... Zaaflarımı biliyorum: Biliyorum ki şu an provaları süren Şekspir oyunu Antonius ile Kleopatra'yı da sırf Zerrin Tekindor'u Kleopatra rolünde görebilmek için izleyeceğim. Yine salonun hep sıcak olduğunu unutup kalın giyineceğim. Yine online bilet alırken "yahu hemen de tükeniyor" geyiği yapacağım.

Kahretsin... Bu merak yerin dibine girsin. 

Belki o zamana kadar Vahşet Tanrıları'na bilet almayı başarırım böylece Zerrin Tekindor'u izlemiş olmanın iç rahatlığı ile Şekspirden yırtarım?

Don Juan'ın gecesi bir kısa öykü olsa ondan daha çok zevk alırdım, aslında konu ve fikir hoşuma gitti... :-(



No comments:

Post a Comment