Tuesday, February 07, 2012

Dizi: Great Expectations (Büyük Umutlar)

Büyük Umutlar Afiş


Bugün Charles Dickens'ın 200. doğumgünü şerefine Google bir logo yapmış. Ben de bu vesileyle yeni izlediğim BBC uyarlaması Büyük Umutlar'dan bahsetmek istedim. Büyük Umutlar Yılbaşı spesyalitesi olarak yayınlanmış, 3 bölümlük bir mini dizi. Her bölüm 1 saate yakın.
Google Logosu- Charles Dickens


Bence bütün klasik roman uyarlamaları mini dizi olarak yapılmalı: Uzun uzun incelenmeli ve ayrıntılara girilmeli. Ayrıca sevgili TRT'den böyle bir hareket beklesek? Mesela Araba Sevdası veya Eylül'ü uyarlasalar? (Huzur da diyecektim ama o derinliği yakalayamayacaklarını düşünüyorum)
Tabii boşuna söylüyoruz...

Zavallı BBC, İngiliz yazarların yüce şahıslar olduklarını bir kez daha ispatlama derdiyle 3 yılda bir Jane Austen'ın var olan bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıdaki romanını çevirip çevirip izletiyor. Piyasadaki Klasik İngiliz açlığını hala hissetmemiş olamazlar, baksanıza mini dizi Sherlock bile uzadı.

Bu arada BBC ne efsane bir TV kanalı değil mi? Gönül isterdi ki Ruslar da kendi klasiklerini çekip taarruza geçsin bunlardan da biz karlı çıkalım ama olmuyor işte, rakipsizler...

Büyük Umutlar'a dönersek... Büyük Umutlar aklımda Ethan Hawke ve Gwyneth Paltrow'un oynadığı uyarlamasıyla aklımda kalmış, kitabını okuma fırsatım da olmamış. ("Zaten filmi varken kitabına ne gerek var" diyenleri hatırladım şimdi)

Başrolde kare dudaklı bir genç arkadaşımız var. Bu arkadaş (İsmi Pip) kadın fettanlığının olabilecek tüm zerreciklerini bünyesinde toplamış Estella kıza aşık olur. Çocukluk hayranlığı olarak başlayan aşk, reşit olmasına yaklaştıkça hayatla ilgili hedeflerini ve hayallerini de biçimlendirir.
Estella evlatlıktır, onu evlat edinen zengin sosyetik kadın histerik bir delidir. Bu deli kadın rolünde Gillian Anderson var. Kendisini sevmememe rağmen bu rolde çok başarılı olduğu için biraz ısınır gibi oldum.
Pip: Douglas Booth- İngiliz KeremCem'i, gençkızların sevgilisi. Bir sonraki rolü Romeo olacak... (IMDB öyle diyor)

Gelecek yıl gösterime girecek film versiyonunda ise histerik kadın rolünde Helena Bonham-Carter olacakmış. Helena Teyzenin rolleri biraz karikatürize ettiğini düşünüyorum. Belki fazla Tim Burton filminde oynadığı için üzerine yapıştı bilmiyorum. (Bir başka rolde ise Ralph Fiennes olacakmış) Yine de film izlemeye değer olacak gibi.

Charles Dickens'ın kitaplarını okumayı çok istiyorum. Filmdeki karakterler ve hiçbir şeyin göründüğü gibi olmaması fikri beni etkiledi. Mini dizi de çok güzel; yaşa var ol BBC.

Sabitfikir.com'da yazdığına göre BBC bu yıl bir diğer Charles Dickens romanı olan Edwin Drood'un Gizemi'ni de çekecekmiş. (Jane Austen'dan onlar da bıktı anlaşılan) Heyecanla bekliyorum.

No comments:

Post a Comment