Sunday, February 26, 2012

Çizgi Roman: Cam Kent


Sıradakiler kısmındaki "The Help" kitabını okuyorum ancak bir türlü bitmedi. İzlenecek filmler listem ise 20'yi geçti. Ne yazık ki yeni işe alışma süreci ve mesailer nedeniyle bir türlü istediklerimi yapamıyorum. Yine de ufak kaçamaklar olarak House MD, Big Bang Theory, New Girl dizilerini izliyor ve çizgi roman okuyorum...

Cam Kent de bu çizgi romanlardan biri...

Önsöz Art Spiegelman tarafından yazılmış, Maus isimli çok çok başarılı çizgi romanını okumuştum, bu nedenle bana göre bu ismi görmek iyi bir referans. Çizerler ise Paul Karasik ve David Mazzucchelli.
Cam Kent ve içecek :-)

Cam Kent, New York Üçlemesi'nde yer alıyordu. Bu kitapta beni en çok etkileyen, aklımda yer eden hikayeydi diyebilirim. Çünkü beklemediğim bir şekilde gelişmişti, üstelik yazar Paul Auster'in kendini de hikayeye katması çok ilginç bir fikirdi. Ayrıca daha önce Paul Auster'ın "Son Şeyler Ülkesi'nde" kitabını okumuştum ve bu nedenle ondan daha olağan bir hikaye bekliyordum.

Çizgi Roman, kitaptaki ilginç kişileri ve konuşmaları yansıtabilmiş. Bu nedenle başarılı buldum. Tabii romanı okumak bazı açılardan daha doyurucu, ancak çizgilerin de gücü insanı etkiliyor. Tavsiye edebileceğim bir uyarlama olmuş.

Bu çizgi romanın "En iyi 100 Çizgi Roman"dan biri seçildiğini okudum ancak hiçbir yerde bu 100 çizgi romanın listesini bulamadım. Bu "En iyi" sıralamaları bazen ölçüsüzce dağıtılıyor mu? Yoksa reklam için mi bunları yazıyorlar anlamıyorum...

No comments:

Post a Comment