Monday, December 26, 2011

Film Ekimi Liste Hedefi



Film Ekimi yıllardır takip ettiğim bir festival. 


Beni en çok heyecanlandıran şeylerin başında burada açıklanan programlar geliyor. Seçimlerine oldukça güveniyorum. 
Bu nedenle festival sırasında kaçırdığım filmleri de sonradan izlemeye çalışıyorum. Zaten aslında Film Ekimi genele hitap eden filmleri seçiyor, bol ödüllü, ancak anlaması zor olmayan, sanatsal ağırlıkla basit izleyiciyi birleştiren filmler oluyor. (Aynı şeyi if İstanbul için söyleyemem, çünkü adı üzerinde "bağımsız filmler festivali" ve bu nedenle daha kısıtlı bir kitleye hitap eden filmler seçebiliyorlar)

Son yıllarda, çalıştığım için, sadece haftasonu seanslarına bilet alabiliyorum. Bu durum hem zaman kısıtı yaratıyor, hem de maddi olarak güç duruma düşmeme neden oluyor.

Film Ekimi 2011'de festival sırasında yalnızca 2 filme gidebildim: Melankolia ve Salgın.


Her iki filmde de çok beğendiğim oyuncular yer aldığı için, yönetmenlerini bilmesem de izlemek isteyebilirdim. Ancak yönetmenlerini de duyunca koşarak gittim. 

Melankolia'da beklediğimi bulabildiğimi söyleyemem. Lars von Trier'in tuhaf filmlerini severim ancak ben suratımıza tokat attığı, sarstığı ve üzdüğü filmleri daha çok seviyorum. Bu kez daha çok düşündürmüş, toplum eleştirisinden çok biraz daha özele, insan ruhuna yönelik bir bakış açısı vardı.

Salgın ise, klasik felaket senaryosu gibi ilerliyor ancak bu tip filmlere değişik bir bakış açısı getiriyor. Daha soğukkanlı ve korkutuculuğa kaçmadan gerçek bir felakette neler yapabileceğimizi bize düşündürüyor. (Yeri gelmişken aynı yönetmenin-Steven Soderbergh- bir önceki filmi The Informant'ı da tavisye ederim, biraz kıyıda köşede kalmış ancak güzel bir filmdi)


Şimdi internet sitesinden filmlerin listesini aldım ve göremediklerimi de izlemeye başladım. 

Programda toplam 39 film vardı, tabii bunlardan yalnızca ilgimi çekenleri ve elime geçenleri izleyebileceğim.


Kafamdaki liste aşağıdaki gibiydi: (Üstünü çizdiğim iki filmi şimdiden izledim)



Bunları izledikçe haklarında bir şeyler yazmayı düşünüyorum.
Şimdilik plan halindeyim :-)



No comments:

Post a Comment