Wednesday, December 28, 2011

Film: X-Men First Class


2011'in en iyi filmleri listeleri yayınlanmaya devam ederken, ben de şaşkınlıkla farkettim ki bu listelere X-Men First Class'ın da alındığı olmuş. Şaşırmamın nedeni bu tarz listelere daha çok "Holivud dışı" filmlerin alınması, bu tarz çizgi roman uyarlamalarının sanatsal listelerde kendilerine yer bulamaması.

Çizgi roman uyarlaması, fantastik, bilim-kurgu vs... İlgimi çeken ve hayal gücümü tetikleyen konular. X-Men'i de özel olarak severim. Bu kez filmde çok sevdiğim Kevin Bacon kötü adam rolünde. Sonra aslında hiç ısınamadığım James McAvoy var. Kendisi oldukça yerden bitme bir iyi aile çocuğuna benziyor. Güzel kadın kontenjanındakileri saymıyorum hiç içimden gelmedi... Çünkü favorim Michael Fassbender varken onlardan bahsetmek istemiyorum.
Buradan bir kez daha Michael'a sesleniyorum: Michael, Almanlık ne güzel şey! (Gerçi Irlandalılık da varmış bu Maykıl'da ama olsun)


Film biraz uzun, sonlara doğru biraz sıkıldım ama bunda evde izlememin de etkisi olabilir. James arkadaşımız Profesör X rolünde, zaman zaman elini şakağına koyup düşünüyor. Bu bence biraz komik bir poz...


"Şu an inanılmaz yoğunlaştım. Hmmmmm... Telepatım ben!!!!11!!"


Magneto rolünde Michael Fassbender var, kötü adam nasıl doğuyor bunu görüyoruz. "Fakat kendisi özünde iyi bir insan. Sor ama bak neden kötü oldu??!!!" tarzı yaklaşımlarla filmde hem metalleri hem de kadınları kendine çekiyor.
Sevgili Michael... Neyse sana bir şey demiyorum.

Son olarak, bu tip filmlerin vazgeçilmezi, tırt poster... Bütün karakterleri gösterelim de şanımız yürüsün mottosuyla hazırlanmış...

Filmin bir diğer ilginç yönü günümüzde değil, geçmişte geçmesi. Giyim, saç tarzı ve dekorasyonla bizde bunu yansıtmışlar. Teknolojik anlamda fazla nostaljik olamıyor zira zaten mutantların olduğu bir çizgi roman söz konusu.

Güzel vakit geçirmek için ideal bir film. Ama 2011'in en iyileri listeme almam... Türünün en iyilerinden diyebiliriz herhalde.

No comments:

Post a Comment