Tuesday, April 24, 2012

MUBI ve İki Animasyon

Mubi.com'u ilk kez Hürriyet Gazetesi'nde okudum. "Online Sinematek" olarak lanse edilen bu sitede, normalde bulup da izlemek zor sayılabilecek, "iyi" filmler yer alıyor. Kurucusu Efe Çakarel olan bu site dünya çapında. Yani milli duygularımızı öne alarak bir Türk girişimcinin eseri olmasıyla övünebiliriz. Filmleri "iyi" olmalarına göre seçiyorlar, popüler, çok izlenen filmler yok, seçiciler. Listelerinde Türk filmlerinden "Susuz Yaz", "Kaç Para Kaç " gibi örnekler var. Bunlar dışında Cannes ödüllü filmler, kıyıda köşede kalmış bağımsız filmleri de görebilirsiniz.

Adresi http://tr.mubi.com ve üyelik ayda 4,99 TL. Her gün yeni bir film gösterime sokuyorlar. Türkiye adresi birkaç ay önce açıldı. İlk duyduğumda büyük bir hevesle siteye girmiştim. Ancak çoğu filmde Türkçe altyazı olmadığından, hevesim kursağımda kalmıştı ve üye olmaktan vazgeçmiştim.

Geçenlerde 1 haftalık deneme süresi olduğunu gördüm. Yanlış bir zamanlama ile 7 günlük deneme süresini başlatmış bulundum. Yanlış zamanlama diyorum çünkü bu bir haftada mesaiye kalıp durdum ve haftaiçi film falan izleyemedim.

İzlediğim filmlere gelince:
1- Hırsız Kedi Paris'te - Une Vie De Chat
FilmEkimi 2011'de gösterilen filmlerden biriydi. Aslında Film Ekimi listemde yoktu, ancak Türkçe altyazılı olduğu için, MUBI'yi denemek amacıyla izledim. Çizimleri hoş, başrollerden birinde bir kedi var. (Kedileri çok seviyorum) Polisiye olması da ayrıca ilginç. Animasyon filmlerde polisiyeye rastladığımı pek hatırlamıyorum. İyi vakit geçirten bir filmdi. Heyecanlandığım, güldüğüm sahneler oldu. Animasyon severlere önerilir.
Hırsız Kedi Paris'te


2- Lascars
Bu da bir animasyon. Fransız filmi. Seslendirenler arasında Vincent Cassel ve Diane Kruger var. Bu filmi de Mubi İngilizce altyazılı olarak sunmuştu. İngilizce altyazıyla izlemek nasıl olur diye merak edip, bunu da denemiş oldum. Film Hırsız Kedi'deki naiflikte değil. Komik, eğlenceli, ancak argosu ve cinsel içeriği de mevcut. Beni güldüren birkaç karakter oldu. Hiphop müziğin ön planda olduğu, parasız ve üçkağıtçı gençler arasında geçiyor. Animasyon diye "şirin" ve hafif sanmayın yani.

Lascars

Sonuçta MUBI çok güzel bir site, ancak daha fazla filmde Türkçe altyazı olmasını isterdim. İngilizce altyazıyla  da izleyebiliyorum belki ama bazı sokak ağzı ve argo lafları anlayamıyorum. Kaldı ki görmek istediğim bazı filmlerde altyazı da yok, sadece İngilizce ses, birçok kısımda sıkıntı yaşayacağımdan eminim.

2 comments:

  1. Ne faydalı bir yazı olmuş. 7gün boş olduğum bir vakitte deneyeceğim ben de =) Umarım kaçırmam =)

    ReplyDelete
  2. Faydalı bulmana sevindim Tankut, 7 günlük deneme için bir süre yok sanırım, bir ara denersin. insan kendisini "korsancı" değil de "sanat destekçisi" hissediyor bu sitede hahaha

    ReplyDelete