Friday, February 08, 2013

Film: Bizim Büyük Çaresizliğimiz

Bizim Büyük Çaresizliğimiz, Barış Bıçakçı'nın aynı adlı romanından uyarlama. Film 2011'de gösterime girdiğinde, kitabı daha yeni okumuştum ve hemen sinemaya koşmak istemiştim. Ne yazık ki fırsatım olmadı. Yönetmen Seyfi Teoman'ı da Tatil Kitabı isimli ilk filminden biliyordum zaten. Sonra... Sonra ben daha filmi izlemeye fırsat bulamadan trajik bir haber geldi; 2012'de Seyfi Teoman'ı bir kaza sonucu kaybetmiştik.

Barış Bıçakçı'nın kitapları çok güzel. Hepsini okuyamadım henüz ama okuduklarımı çok sevdim. Fakat bu yazarın, sosyal mecralarda "genç kızların ve melankoliklerin sevgilisi" imajı var. İyi ki ortada görünmüyor. Yoksa korkarım liselerde Cezmi Ersöz'ün yerini alırdı. Neredeyse "Okudum, sevdim" demeye çekineceğim. Yere göğe koyamama, putlaştırma söz konusu. Abartmadan seviyorum kendisini şu an...

Güzel cümlelerden oluşan bir kitap yazmak çok zor değildir herhalde ama bunu öyküleştirebilmek meziyet. Filme almak daha da zor. Oyuncular, gerçekçilik, sıkmayan bir sanat filmi olması harika.

Konu aşk gibi görünse de aslında dostluk... İzlerken hüzünleneceğimi bile bile izledim... Yine de sonunda gülümsedim. Dostluk, arkadaşlık ne güzel şey, aşk da ne fena şey değil mi? Bu çeşit dostlukların sadece erkeklerin arasında olabilmesi de acıklı, beni hüzünlendiren de buydu. Kadınların aralarında da güçlü bağlar olabiliyor, ancak erkekler kadar açılamıyorlar birbirlerine.

Genelleme yapıp da savımı tam desteklemediğim için üzgünüm, dostluk üzerine konuşasım yok, dostlarımı kırmadan bunu yapmam da mümkün olmazdı herhalde. Konu bu filmse, izleyin, güzel film.

No comments:

Post a Comment