Thursday, June 21, 2012

Pek Yakında: Anna Karenina

Anna rolünde Keira... Zaten dönem filmlerinin vazgeçilmez ismi

Tolstoy'u çok severim. Anna Karenina'yı daha da çok severim. Hatta bu iki isim benim için o kadar çok şey ifade ediyor ki, üzerine yazı yazmaya çekiniyorum. "Tolstoy gibi bir isim için ben ne diyebilirim ki?" diyorum kendi kendime. Geçenlerde gördüğüm bir resim sergisinde Tolstoy'un resmi önünde durduğum, o'nun cümlelerini düşündüğüm anı hatırlıyorum... "Yok, yazamam ben Tolstoy hakkında" diyorum bir kez daha.


Kel ve göbekli Jude Law artık amca rollerinde. Yakında "ikinci bahar, orta yaş aşkı" filmleri de çeker mi acaba?


Peki ya Anna Karenina? Giriş cümlesi binlerce kez alıntılanan büyük eser:
Bütün mutlu aileler birbirine benzer; her mutsuz aileninse kendine özgü bir mutsuzluğu vardır.
Anna'yı sıradan aldatan kadın olarak görenler, Anna ve yasak aşkına odaklanıp Levin ve Kitty'yi gözden kaçıranlar... Her birine karşı durmak isterim, onlara tekrar tekrar romandaki alt metinleri anlamaya çalışmalarını salık veririm. Veya... "Ben o kocaman iki cilt kitabı okuyamam, Sophie Marceau'lu 1997 versiyonu eskidi artık, hatta baksanıza, o filmde Vronsky rolündeki Sean Bean artık Game of Thrones ile anılıyor, iyice yaşlı amca oldu" diyenlere yeni bir film uyarlamasını önerebilirim.

Joe Wright daha önce Atonement (2007) ve Pride & Prejudice gibi iki büyük edebi eser uyarlamasına imza atan yönetmen... Her iki filmde de başrolde Keira Knightley vardı. Anna Karenina uyarlamasını filme çekeceğini duyduğumda sevinmiştim. Ortaya çıkacak filmde tabii eksikler olacaktı, ancak harika bir film olacağına da emindim.

Bugün Anna Karenina'nın fragmanı yayınlandı. Anna rolünde Keira varken, kocası rolünde Jude Law var. (Jude Law'ı mümkün olduğunca çirkinleştirmeleri ve sevimsizleştirmeleri gerekmiştir malum...) Yuva yıkan Vronsky ise Aaron Johnson. (Aaron'u Nowhere Boy filminde John Lennon rolünde izlemiştik :) Aaron da Brit Rock'çılıktan Rus çapkınına geçerken saçlarını papatya suyuna bulamış.


Nowhere Boy'dan beri yükselen Aaron, bu filmden sonra iyice tanınacak herhalde?

Filmin, bu üçgene yoğunlaşacağını, benim aslında daha önemli bulduğum Levin ve Kitty ilişkisine teğet geçeceğini bile bile merakla ve hevesle bekliyorum. Ne yazık ki İngiltere'de gösterime giriş tarihi Eylül olduğundan, daha önümde aylar var...

Heyecanla bekliyorum!




2 comments:

  1. çok güzel bi haber buu

    ReplyDelete
  2. Yayınevinin azizliğine uğradığım için kitaptan pek bir tat alamamıştım ama filmini kesinlikle izlemek isterim :)


    zamansozleri.blogspot.com

    ReplyDelete