Sunday, January 26, 2014

Film: Jack Ryan: Shadow Recruit (Jack Ryan - Gölge Ajan)

Merhabaaaaa (Yazıyı yazdıktan sonra tekrar okudum bugün biraz fazla espriliyim, sıkılanlardan özür dilerim)

2013'te izlediklerimin hepsini not almıştım ancak 2014'e yaptığım hızlı giriş ve notlarım örtüşmedi, ben de blogu güncel tutmaya çalışıyorum bu nedenle.

Geçen hafta Escape Plan'ı izledim ancak onunla ilgili blog yazısı bile çıkaramadım. Az sonra tekrar bakacağım taslaklara belki başarırım hahaha...

Jack Ryan: Shadow Recruit'e gelelim...
Bu filme "aksiyon macera" sanarak gittik. Daha doğrusu asıl görmek istediğimiz filmlerin saatleri uymadı, yönetmen/oyuncu/konu skalasına göre hızlı bir değerlendirme sonucu fena film olmayacağını düşündük. IMDB puanı 6.6

Yönetmen: Kenneth Branagh kendisi Sör ünvanlı olup, filmde de kötü adamı oynuyor. Yakışıklı, karizmatik, yetenekli, İngiliz... Ama benim için yaşlı yani bu tür bir adamı 3. koca olarak düşünüyorum çok uzatmayayım.

Oyuncular: Chris Pine. Bu arkadaş Kaptan Kirk'ken iticiydi, burda rolünü bulmuş. (İlk koca olarak böyle birini düşünüyorum hani yakışıklı falan, aşk evliliği) Keira Knightley: Bu ismi herkes biliyor tanıtacak halimiz yok... Kevin Costner: Bu abimiz için de diyecek bir şey yok. Çocukluğumuzun kahramanı.

Şu tipe bakın canım ya hem de Sir... Kaynak: IMDB.com

Şimdi filmin olayı şu: Tom Clancy diye bir yazar vardır, bilen bilir. (Bilmeyenler için şuraya bir İlber Ortaylı Kepsi koyardım da sizi rencide etmek istemiyorum) Bazılarında Amerikan faşisti görülebilen bir yazar. Daha önce Jack Ryan karakterini Alec Baldwin, Harrison Ford, Ben Affleck oynamış. Yani Tom Clancy romanları özellikle Jack, bol bol sinemaya uyarlanıyor. Şimdi malum, Amerika'nın pek çok düşmanı vardır, en çok da Rusya üzer bu müthiş insanları. Bu konuda bol bol film var zaten. Bir tane daha yapmanın ne gereği var? Jack Ryan filmlerinden en çok tanınanı Ben Affleck'li Sum of All Fears sanırım, Morgan Freeman da vardı bunda. Yeni film hemen unutulacaktır diye düşünüyorum.

Filmin TEK güzel yanı Kenneth Branagh. Altını tamamen Rus milliyetçiliği ile doldurmaya çalıştıkları bir karizmatik düşman yaratmışlar. Çok iyi diyemem ama oyuncu süper olunca insan izlemeden duramıyor...

Filmi ilginçleştirmek için son zamanların yeni düşmanı teknoloji ve Ekonomik Tetikçi'lik olayını bulmuşlar. Malum Bir Ekonomik Tetikçi'nin İtirafları çok satan bir kitaptı.

Filmde bir iki heyecanlı sahne var ama sonu belli bir ajanlık sizi ne kadar tatmin eder bilmiyorum. Fena film değil ama izleyip unutuluyor. Bu devirde sinema bu kadar pahalıyken size öneremem, ayıp etmiş olurum...

Size sevimlilik olsun diye kendi fotoğrafımı koyuyorum:


No comments:

Post a Comment