Monday, December 29, 2014

Kitap : 2014 Favorileri

Goodreads'de 2014 hedefim 60 kitap okumaktı. Yılın ilk yarısı hiç okumayıp, sonlara doğru hırslandığımdan, 60 kitap hedefini zar zor tutturdum. Ayrıca birkaç çizgi roman (graphic novel) da listeye dahil.

En sevdiklerimi aşağıda nedeniyle listeliyorum. 

1- Antonio Altarriba - Uçma Sanatı/Bir İspanya İç Savaşı Hikayesi
Uçma Sanatı

Hem çizgi hem de roman. İspanya İç Savaşı zaten oldukça ilginç bir konu, bu dönemde sıradan bir insanın başına gelenler ve savaş sonrası hayat hikayesi, oldukça güzel bir kitap.

2- Jose Saramago - Körlük
Körlük

Saramago'yu pek tabii duydum, (Nobel ödüllü) Körlük isimli kitabı hem birçok tanıdığın kütüphanesinde gördüm, hem de başrolünde ünlü oyuncuların yer aldığı film uyarlamasını biliyorum. Fakat bir türlü okumamıştım işte. Distopik ve karanlık olduğunu duyduğumdan bir türlü elim gitmemişti. Evet oldukça iç karartıcı kısımları var, ancak okunmalı. Devam kitabı "Görmek" ise ilk yarısında biraz düşük tempolu, yer yer sıkıcı, ancak sonlara doğru açılıyor ve ilgi çekici.

3- Katherine Burdekin - Swastika Geceleri
Swastika Geceleri

Harika bir distopya. Açıkçası bu kitabı "feminist distopya" olduğunu duyunca okumak istemiştim ancak "2. Dünya Savaşı farklı sonuçlansaydı" kurgularını merak eden herkese tavsiye ederim. Hitler'in sonunun ne olacağının henüz tahmin edilemediği 1937 yılında yayımlanmış. Düzenin homoseksüellik ve ırkçılık üzerine kurulduğu, kadınların evcil hayvanlardan bile daha düşük bir konumda bulunduğu tuhaf bir dünya. (Yazarın ismi ilk yayımlandığı 1937'de "Murray Constantine" olarak geçiyormuş)

4- J.K. Rowling - Harry Potter
Harry Potter Boxset (Harry Potter, #1-7)

Harry Potter neredeyse herkesin aşina olduğu bir fenomen. İlk kitapları lisedeyken okuduğumdan, pek hatırlamıyordum. Hepsini baştan okudum. Çok güzel zaman geçirmemi sağladılar. Harry Potter'ı, arkadaşlarını, kitabın satır aralarındaki mesajları ve fantastik dünyayı çok seviyorum.

5- Albertine Sarrazin - Aşık Kemiği
Aşık Kemiği

Benim için yılın son haftalarında ilginç bir keşif. Bu kitabı nereden duyup da alınacaklar listeme ekledim hatırlamıyorum, belki Patti Smith tavsiyesi olduğunu okumuş ve unutmuşumdur. Albertine Sarrazin'in trajik hayat hikayesi insanı çok etkiliyor. Yıllarını yetiştirme yurtlarında, cezaevlerinde veya kanundan kaçarken geçirmiş, bazen fahişelik yapmış, daha 29 yaşında hayatını kaybetmiş. Kitap da bu hayat hikayesinden hareketle yazılmış.

Ek olarak öneriler:

* Simone de Beauvoir - Moskova'da Yanlış Anlama
Moskova'da Yanlış Anlama

İncecik bir kitap, yıllardır evli bir çiftin Moskova gezisine tanık oluyoruz. Sosyalizm, evlilik, kadın/erkek farkları gibi konulara ufak dokunuşları var.

* Etgar Keret - Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü ve Buzdolabının Üstündeki Kız
Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü Buzdolabının Üstündeki Kız

Etgar Keret İsrailli bir yazar, öykülerini sevmeyeceğimi sanıyordum ancak okurken çok iyi vakit geçirdim. Her zaman komik değil tabii ancak genelde tebessüm ettiriyor, çoğu ironik ve fantastik.



No comments:

Post a Comment